The unique of Halal Brand identity

พิบูล ไวจิตรกรรม

Abstract


The purpose of this article is to represents the ways of brand building with graphic
design on packaging for Halal products, with the different character from the other
products. The article was composed from 3 researches. The results as following;
1) The design should correspond with Qur’anic principles illustrating Arabian
civilization. The design should correspond with Islamic art using geometric form and
Arabesque elements. Use the identities of Islamic Architecture and Costume.
2) The visual communications which are suitable for Thai Halal print advertising
media are; Present with the symbolize image. Present with the package and product
image. Present with the product demonstration image. Present with the endorsement
and testimonial message. Present with the problem solution. Present with the slice of
life scenery. Present with the scientific and technical evidence. Present with the before
and after scenery. Present with the comparison message. Present with the documentary
evidence. Present with the straight sell and factual message.
3) The marketing strategies of Thai Halal brands as are: Benefit approach as the
characteristics of the product with its benefit. This approach also in associated with the
Attribute approach as the exterior images that attract to consumer such as; there is a
standard proof mark, Halal products mark. The Value approach as the value of products
that affect to consumer’s perception such as; it is healthy products. Accumulate
quality of life. It is a product of expertise, manufacturing of research result. Personality
approach as the reflection of consumers thought. The Personality feedback to them
after they were consumes this product such as; they are health care persons and
thoughtful person like a progressive thinking.


Keywords


Graphic on packaging design, Marketing strategies, Halal Brand identity, Thai Halal products

Full Text:

PDF

References


ชัยวัฒน์ สถาอานันท์. 2541. มุสลิมศึกษา:

สังคมศาสตร์ทวนกระแสและความเป็นอื่น.

วารสารสงขลานครินทร์ ฉบับสังคมศาสตร์

และมนุษยศาสตร์ 4 (มกราคม-เมษายน)

พิบูล ไวจิตรกรรม. 2553. การสร้างมาตรฐาน

เรขศิลป์ที่สื่อเอกลักษณ์แบบอิสลามสำหรับ

ผลิตภัณฑ์และบริการฮาลาล. วิทยานิพนธ์

ปริญญาดุษฎีบัณฑิต. ภาควิชานฤมิตศิลป์

คณะศิลปกรรมศาสตร์

จุฬาลงกรณ์ มหาวิทยาลัย.

พิบูล ไวจิตรกรรม. 2555. การศึกษาศิลปะ

อิสลามเพื่อประยุกต์ใช้กับสื่อสิ่งพิมพ์

สำหรับผลิตภัณฑ์ฮาลาล. งานวิจัย.

มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา.

พิบูล ไวจิตรกรรม. 2556. การสร้างอัตลักษณ์

สินค้าให้กับผลิตภัณฑ์ฮาลาลในประเทศไทย.

งานวิจัย. มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา.

วิทวัส ชัยปาณี. 2548. สร้างแบรนด์อย่าง

สร้างสรรค์. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์มติชน.

เสรี วงษ์มณฑา. 2546. หลักการโฆษณา.

กรุงเทพฯ : บริษัท ธรรมสาร.

George E. B. & Michael A. B. 2008.

Advertising & Promotion. NewYork:

McGraw-Hill/Irwin.

Moustafa, N. 2008. Divine Inspiration:

Seven Principles of Islamic

Architecture. Malaysia: Islamic Arts

Museum Malaysia.

Sandra, M., Nancy D. M., and William D.

W. 2009. Advertising & IMC.

New York: Prentice Hall, Inc.

Shiffman, L.G. & Kanuk, L. 2007.

Consumer Behavior. Upper Saddle

River, N.J. : Pearson/Prentice Hall.

The Halal Science Center. 2009.

HAL-Q Directory 2009.

Bangkok: The Halal Science

Center Chulalongkorn University.

The Halal Standard Institute of

Thailand. 2008. Thailand Halal

FoodProducer Directory 2007 - 2008.

Bangkok: The Center Islamic

Committee of Thailand.

The Halal Standard Institute of Thailand.

Thailand Halal Directory 2008

- 2009. Bangkok: The Center

Islamic Committee of Thailand.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 วารสารวิชาการเทคโนโลยีอุตสาหกรรม The Journal of Industrial Technology

Faculty of Industrial Technology Suan Sunandha Rajabhat University 1 U-tongnok Dusit Bangkok 10300  Tel. 66 2160 1438#22  E-mail. fit@ssru.ac.th